U většiny motorů odpovídá běžná spotřeba oleje poklesu jeho hladiny od horní ke spodní rysce na měrce (za celou dobu životnosti oleje). Výkonné motory pro běžný provoz jsou pro zachování optimálních parametrů navrženy s ambicióznějším mazáním pro lepší odvod tepla od klíčových součástí pístů a válců. Tomu odpovídá i zvýšená spotřeba oleje .
U většiny motorů V6 a V8 například výrobce připouští spotřebu oleje až 1 litr na 1000 km . Na 10 000 km tak může spotřeba činit až 10 litrů, což je zhruba 1,5-2krát tolik, než činí celý objem náplně. Výrobci se ve skutečnosti pojišťují. Spotřeba oleje je silně závislá na provozním režimu.
Spotřebu oleje zvyšuje chod motoru v otáčkách kolem jmenovitého výkonu. I v městském cyklu s častým bržděním dochází k nasávání oleje přes vodítka ventilů. V těchto režimech tak může spotřeba oleje opravdu dosáhnout až 1 l na 1000 km. Při klidném provozu však může klesnout i na 0,1 l na 1000 km.
Zvýšená nebo vysoká spotřeba oleje může mít následující příčiny:
To záleží na samotné příčině nadměrné spotřeby oleje. Možná bude třeba přetěsnit motor, repasovat turbodmychadlo nebo v nejhorším případě provést generálku motoru. Některé opravy by však mohly přesáhnout částku samotného auta a proto se doporučuje olej pravidelně dolévat. Také můžete podívat naše aditiva do motorového oleje které vám s tímto problémem pomohou.
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024